Aktuálně

středa,  6. únor 2013 | 11:10

Nová česká komedie Martin a Venuše - press kit - text

Nová česká komedie

Martin a Venuše, aneb když hlídá táta

– film o životě mladé rodiny, ale také o tom, co přinese jedna malá nevinná sázka.

V kinech od 7. března 2013

www.martinavenuse.cz

http://www.facebook.com/MartinAVenuse

 

Obsah

strana 2,3,4        informace o filmu Martin a Venuše

strana 5               rozhovor Kristýna Liška Boková

strana 6               rozhovor Marek Taclík

strana 7-8           rozhovor Jiří Chlumský

strana 9-10         rozhovor Adam Dvořák

strana 11             rozhovor Michal Hrůza

strana 12             seznam partnerů filmu

 

Informace o filmu Martin a Venuše

Režie                                    Jiří Chlumský

Scénář                                 Kristína Dufková, Andrea Jarošová

Kamera                               Asen Šopov

Architekt                            Milan Býček

Kostýmy                             Evženie Rážová

Střih                                      Adam Dvořák

Zvuk                                     Marek Hart, Jakub Čech

Hudba                                  Michal Hrůza

Dramaturg                         Petr Bok

Výkonná produkce         UFO Pictures, David Rauch, Monika Šplíchalová

Koproducenti                   Tomáš Vican, Radim Janeš, Pavel Rejholec, Jordi Niubo

Producent                          Adam Dvořák

 

Hrají:                                    Kristýna Liška Boková

                                               Marek Taclík

                                               Tomáš Hanák

                                               Jan Budař

Ľubo Paulovič

                                               Kitty Hort

                                               Ella Dvořáková

                                               Tomáš Pokorný

                                               Zuzana Stivínová

                                               Ester Geislerová

                                               Tomáš Matonoha

                                               Robert Nebřenský

                                               Jakub Kohák

                                               Patrik Děrgel

                                               a další

 

                                              

Producent                          Movie

Koproducent                    MagicBox, MagicBox SK, TV Prima, Vinná galerie, Soundsquare a I/O post

Hlavní partner filmu       Mercedes-Benz Česká republika s.r.o., 4home.cz

Partner filmu                    Student Agency, Czechtourism, Whirlpool, Peculium, Bauhaus, Pepe Jeans

Hlavní mediální partner                TV Prima

Mediální partner             Frekvence 1, Právo, Katka, TV MINI, www.prozeny.cz

Distributor                         Bioscop

 

Natáčení září – říjen 2012.

Stopáž 102 minut. Počet natáčecích dnů: 40.

Formát 1:1,85. DCP

Uvedení do kin 7. března 2013.

Cílová skupina od 12 let.

 

 

Kontakty - www.martinavenuse.cz

 

Marketing

Ivana Rodingerová, Ivana.Rodingerova@bioscop.cz , 602 677 700, Magic Box a.s. divize Bioscop

PR a tiskový servis

Johana Turnerová, johana@turner.cz, 606 232 055, www.turner.cz

 

 

 

 

 

ŽENY A MUŽI - ONY Z VENUŠE, ONI Z MARSU

SPOLEČNĚ OBÝVAJÍ ZEMI, A TŘEBAŽE JSOU JAKO VODA A OHEŇ, MUSEJÍ A HLAVNĚ CHTĚJÍ SPOLU ŽÍT.

JEN TO OBČAS NEJDE TAK LEHCE, JAK BY SI OBĚ ZÚČASTNĚNÉ STRANY PŘEDSTAVOVALY.

O TOM JE FILM MARTIN A VENUŠE, ANEB KDYŽ HLÍDÁ TÁTA.

 

Slyšeli jste někdy o soundtracku k peklu? Nebo že by se nějaký muž vsadil, že dokáže být stejně dobrý v domácnosti a péči o děti jako jeho žena? O tom a mnoha dalších věcech bude s laskavostí, porozuměním i nadhledem vyprávět film Martin a Venuše.

Film, jak říkají tvůrci, bude dárkem všem ženám a sloužit jako milé pobavení a ponaučení jejich mužům. Pobaví vás, očistí duši, zamyslíte se i zaženete chmury.

Začíná zamilováním hlavní dvojice Venduly (Kristýna Boková) a Martina (Marek Taclík). Jejich příběh se odvíjí podobně, jako většiny z nás. Společně založí rodinu, mají tři děti. Martin buduje kariéru a živí rodinu a Vendula se o ní stará. Ani jeden nemá čas pro sebe, ani na sebe vzájemně. Vším zamíchá jedna nevinná sázka, která oba donutí, aby začali více přemýšlet o tom druhém, o jeho potřebách a touhách.

Kristýna Liška Boková – maminka a manželka Vendula

 

Odrazila se i vaše rodinná zkušenost v samotném hraní?

Životní zkušenost se podle mne odrazí v hraní vždycky.

Předpokládám, že některé scény vám určitě byly bližší, protože sama máte syna. Jaké to byly?

No úplně to tak není… Nejbližší mi byly scény, kdy jsem byla na place sama a mohla jsem se patlat jenom sama v sobě.

Jaké vůbec byly vaše filmové děti?

Moje filmové děti byly divoké stejně jako moje dítě vlastní. Kromě Tomáška (ve filmu Erik), který byl neuvěřitelně hodný.

Proč jste se rozhodla pro roli Venduly?

Byla mi blízká její schizofrenie ve smyslu řešení věčné otázky, že chci být máma na 100% a zároveň dělat ještě něco jiného.

Vaše nejkrušnější a nejhezčí chvilky natáčení?

Nejkrušnější i nejhezčí je každý den natáčení J…Vždycky něco jde a něco nejde. Zároveň to člověka baví a tudíž ho to i těší. A jde to vždycky dohromady. Takže každý den je těžký, ale zároveň hezký.

Co říkáte na svého filmového manžela Marka Taclíka? Jak se vám spolu hrálo?

Já jsem s Markem nehrála. My jsme prostě byly manželský pár. Bylo mi s ním dobře, i když mne někdy – jako filmový manžel – štval a zároveň jsem ho milovala.

Jaké to bylo spolupracovat s Jiřím Chlumským? Lišila se jeho práce výrazně od jiných režisérů, a čím?

S panem režisérem jsem zatím strávila asi nejvíc času, ze všech režisérů dosud. Musím říct, že mi během prvních pár vteřin začal být tak neuvěřitelně blízký, že jsem před ním mohla být tak uvolněná i sprostá, jak je to pro mě přirozené. Místo Chlumského to byl Chlumáček.  Jsem šťastná, že jsem ho poznala a mohla s ním pracovat.  Je neuvěřitelný kliďas a pohodář. Všechno, co se na place dělo, bylo u něj vždycky s úsměvem a nikdy jsem nepocítila žádné napětí. Takže mu za to moc děkuju.

Souhlasíte se zažitou frází: ženy jsou z Venuše a muži z Marsu? Proč?

Nesouhlasím…vlastně souhlasím s tím, že muži jsou jiní a ženy jsou jiné. Myslím si, že je to tak naprosto správně a dobře. Nevím, kdo je odkud – ale ať si je každý odkud chce, hlavní je, že jsme rozdílní a tím se vzájemně přitahujeme.

Jak budete slavit Den žen?

No, pravděpodobně asi jako Jirka Chlumský v drobné kocovině po premiéře. Také budu odpočívat.

 

 

Marek Taclík – táta a manžel Martin

 

Jste jeden z mála z týmu filmu, kdo ještě nemá rodinu a děti. Jak se vám hrála role otce? Měl to být pro vás i nějaký nácvik?

Být otec jenom na place je krásné, doma si od těch dětí krásně odpočinete. Ale být otec ještě doma, musí být šílená kombinace, takže pro mě - jako jediného z mála z týmu filmu - to byla výhoda.
Říká se, že jste si malého úžasného herce (filmového syna) našel sám. Proč a jak k tomu došlo? A vídáte se stále?

Tomáše jsem potkal na natáčení seriálu Vyprávěj, byl skvělý a bylo jasné, že je to můj filmový syn. Vídám se s jeho rodiči i s ním.
A co vaše filmová žena Kristýna Boková? Jak se vám spolupracovalo?

Blbě se mi spolupracovalo. Je sice velmi talentovaná, ale příliš krásná….
Váš největší zážitek z natáčení?

Děti!

Jaké to bylo spolupracovat s Jiřím Chlumským? Lišila se jeho práce výrazně od jiných režisérů, a čím?

Mne si Jirka vybral, protože si rozumíme. A výrazně se naše spolupráce od jiných režisérů liší tím, že k jiným „rejžům“ nejezdím na chalupu. 

Souhlasíte se zažitou frází: ženy jsou z Venuše a muži z Marsu? Proč?

Ano, souhlasím. Prostě žena má jiný vnitřní svět než muž. Jinak vnímá, chápe. Ale dohromady je to pořád jedna galaxie, jeden vesmír. Stejně jako jing a jang, tvoří mužská a ženská energie jeden celek.
Jak budete slavit Den žen?

Budu mít v divadle premiéru divadelní hry Večírek.

 

Jiří Chlumský – režisér

 

Proč jste se rozhodl režírovat film Martin a Venuše?

Přečetl jsem si scénář mladých talentovaných autorek, které popisovaly úžasné situace, na něž si vzpomínám ještě z dob, kdy má dcera byla malá. Přišly mi natolik pravdivé a zároveň směšné, vtipné, že jsem si říkal, že to bude zábavný film pro všechny mající děti. A je už jedno, jestli jim odrostly nebo jsou ještě malé.

Souhlasíte se zažitou frází: ženy jsou z Venuše a muži z Marsu? Proč?

V podstatě ano. I když si myslím, že někdy je to skoro opačně. Že muži jsou z Venuše a ženy z Marsu. Ale to už bych nechal na úvaze každého z nás. Jsou to skutečně dva světy, které se těžko dávají dohromady a těžko mohou jít po jedné společné cestě. A když se to podaří, je to skutečně zázrak a krásná věc. Myslím, že je dobře, že ženy jsou z Venuše a muži z Marsu a že společně žijeme na třetí planetě – na Zemi.

Říká se, že natáčení s dětmi je jedno z nejnáročnějších. Můžete to potvrdit, a jaké byly děti?

To skutečně potvrdit mohu. Natáčení je složité, ale na druhou stranu má i svoje zvláštní kouzlo – dítě je opravdu velice kreativní, a když se s ním napojíte na společnou vlnu, tak je to práce moc hezká. V mnoha případech, a to si myslím, že bohatě vlastně jaksi převážilo a vykoupilo tu hrůzu a stres, byly momenty, kdy jsem s těmi dětmi jaksi konvenoval a věděl jsem, co asi udělá a to dítě vědělo, co chci. To vás dodatečně ještě povznese a je to nádherný pocit. Natáčení s dětmi doporučuji, je to osvěžující lázeň na naší stařeckou dospěláckou duši.

 

Jak probíhal casting? Nejen dětský, ale i na hlavní dospělácké role. Měl jste už od počátku jasno o Kristýně Bokové a Markovi Taclíkovi nebo to byl složitější proces?

Casting je VŽDY velmi složitý. Jednoduše řečeno jde o to, aby se člověk strefil ve výběru postav do své představy. Dětský casting se dá nazvat castingem množstevním – z desítek a desítek dětí se vám podaří vybrat to jedno jediné správné. Takové, které bude schopné s vámi filmovat. O Kristýnce Bokové jsem si byl jistý okamžitě. To byla jednoznačná volba. S Markem jsem počítal také od začátku, ale bylo to trochu komplikovanější. Spousta lidí řešilo různé předsudky vůči Markovi – například, že je starý, plešatý, tlustý… Já je přesvědčoval, že on je tou správnou volbou velmi vehementně. Svou roli určitě sehrála i Kristýnka, která s Markem od začátku chtěla hrát. Takže producenti dali svolení ke ztvárnění role Markem a myslím, že dneska jsou velice rádi, že toto prozřetelné rozhodnutí udělali. Marek je ve filmu opravdu výborný a myslím, že jako dvojice s Kristýnou Bokovou jsou úžasní. Jsem rád, že se podařila tato dvojice stvořit a že tento Martin a Venuše jsou na Zemi.

Jaký byl nejtěžší den natáčení?

Všech čtyřicet. Je těžké kvalifikovat, který z nich byl nejtěžší. Obvykle bývají nejnáročnější první dva dny, než se celá mašinérie rozběhne. Dneska už je to o tom, že u filmu už je složitý doslova každý záběr, práce je strašně moc a netrvá jen po dobu natáčení. Na druhou stranu celé natáčení bylo krásné a musím říct, že na to velice rád vzpomínám. Tento film mne v podstatě velmi očistil a umyl mou duši. Pomohl mi v mém životě a směřování dál.

Jak budete slavit Den žen?

To už je dnes víc než jasné. Bude mne pravděpodobně trochu bolet hlava, protože den před tím máme premiéru našeho filmu Martin a Venuše, takže si myslím, že po premiéře budeme bujaře oslavovat. Ale budeme slavit i s našimi ženami, ne jako dříve, kdy ženy byly doma, pekly a vařili a muži se opíjeli a slavili MDŽ.

Proč bychom měli přijít do kina na film Martin a Venuše?

Film rozhodně doporučuji a to z mnoha důvodů. Zejména, protože je to film pacifistický, optimistický, nenásilný, humanistický a myslím si, že je pro velmi širokou diváckou obec od rodičů s malými dětmi, až po rodiče s dávno odrostlými dětmi. Neboť si každý ve filmu najde svou parketu a zavzpomíná na to, jaké to bylo nebo jaké to je nebo jaké to bude. Tímto bych všechny rád pozval do kina na film Martin a Venuše.

 

Adam Dvořák – střih, producent

 

Jak to všechno začalo…

Dostal se mi do rukou velmi zábavný scénář o ženě, která se snaží "vychovat" svého muže. Autor měl však spousty dalších závazků a tak jsem našel dvě talentované scenáristky a pustil jsem se do vývoje scénáře. Trvalo to skoro dva roky. Děvčata zvolila netradiční pohled, neměly vlastní zkušenost s dětmi, tak vše pojaly podle toho, co si jako děti pamatovaly a také z jejich praxe au pair.

Měli jste představu po přečtení scénáře o hereckém obsazení? Jak jste herce vybírali a proč? Obsazení převážně nechávám na režisérovi, jsem spíše takový poradní hlas. Každopádně v případě Marka Taclíka jsem rád, že jsem dal na jeho názor.

Jak jste vybírali zbytek týmu? Říká se, že bylo pro vás důležité, aby kolegové měli rodiny s dětmi, aby měli tzv. životní zkušenost… Navíc na filmu pracuje hodně lidí, kteří s vámi spolupracovali už na filmu Lidice.

Velkou část štábu si samozřejmě, jak už jsem říkal, vybírá režisér. Faktem však zůstává, že bylo důležité, aby kreativní tvůrci měli děti, protože bylo třeba reálně vykreslit rodinu. Navíc bylo třeba vytvořit dětem, kterých jsme na place měli opravdu hodně, dobrou atmosféru. Myslím, že se to povedlo a strach, který jsem měl zrovna z dětských partů, se ukázal jako zbytečný. To, že ve štábu byla také část spolupracovníků z Lidic, bylo dáno tím, že člověk rád spolupracuje s lidmi, které zná a se kterými je mu dobře. 

Bylo obtížné sehnat finance na film?

To je vždy. Každý rok říkám:  "jéé minulý rok se sháněli peníze skvěle, ale teď bída :-)." To, že má za sebou člověk čtyři úspěšné filmy, je spíše takový plusový bod, než že by to někoho dostávalo do kolen.

K filmu Martin a Venuše vzniká i zajímavá filmová hudba, můžete ji trochu přiblížit?  

Ano, oslovil jsem opět Michala Hrůzu, stejně jako na Lidicích. Michal dělá hudbu srdcem s obrovským nasazením. Jsem také rád, že vedle čistě filmové hudby vzniknou i samostatné písně-singly. U Martina a Venuše máme hned dvě. Už podle kontrolních projekcí je jasné, že se tyto skladby dostávají divákům patřičně pod kůži a to je dobře. 

Jaké scény byly z vašeho hlediska nejnáročnější?

Před natáčením to vypadalo, že nejsložitější budou scény s dětmi, což se nakonec nepotvrdilo. Myslím, že pro herce bylo asi nejnáročnější ve velice chladných dnech předstírat parné léto. Kdo nevěří, ať si zkusí v sedmi stupních lehnout v plavkách na trávník a opalovat se anebo rovnou hupnout do rybníka a v obličeji mít požitek z léta. 

A jaká byla pro vás největším zážitkem?

Největším zážitkem pro mne jsou vždy scény, kdy se nic nestane nebo není třeba nic řešit. To miluji, přijedete na plac a nic, můžete se nudit a užívat si v klidu natáčení. Současně musím přiznat, že takových scén jsem zažil opravdu velmi málo. 

Souhlasíte se zažitou frází: ženy jsou z Venuše a muži z Marsu? Proč?

Ano souhlasím, je to tak. Protože muž potřebuje doplnění, stejně tak i žena. Aby byly věci v pohybu. Ani v zásuvce nemáte dva stejné póly a kolik věcí na základě ní funguje. :-)  

Jak budete slavit Den žen?

Vzhledem k tomu, že máme premiéru naplánovánu na den před MDŽ, tak jej budu asi slavit nad výsledky návštěvností kin. Takže buď se opiju anebo se opiju, podle výsledků :-)

 

Proč bychom měli přijít do kina na film Martin a Venuše?

Diváci by měli přijít do kina, protože se mohou zasmát někomu jinému, ale také trochu i sami sobě. Pobavit se nad tím, jak se někdo trápí, nad tím co nás potkalo a veselo nám z toho možná nebylo. Film už svoje první diváky měl při testovacích projekcích a ti se hlasitě smáli, takže pro všechny, kdo mají stav hlasitého smíchu rádi, nebo si jej minimálně chtějí dopřát.

 

Michal Hrůza – hudba

 

Jak jste se dostal ke skládání hudby k filmu Martin a Venuše?

Oslovil mě producent Adam Dvořák, se kterým jsem se poznal u natáčení Lidic.

Je to už váš druhý film, můžete srovnávat s předchozím velkofilmem Lidice?
Martin a Venuše je komedie, tedy mnohem lehčí téma, takže i většina hudby je mnohem veselejší.

Bylo vám blízké téma filmu Martin a Venuše?
Martin a Venuše je film naší generace, myslím tím generace dnešních rodičů malých dětí. Je v něm přesně to, co všichni známe. Jak to všechno zkoordinovat, mít čas na děti, vydělávat peníze, mít čas na partnera a na sebe.

Jak vás napadlo nazpívat duet Duše do vesmíru s Klárou Vytiskovou, proč zrovna duet a proč takový název?
Film má vlastně titulní písně dvě, Duši do vesmíru a Venuši. Obě jsou nazpívané s Klárou Vytiskovou, přišla mi jako ideální zpěvačka. Také mám rád překvapení, takže doufám, že Klára překvapí jednak tím, že zpívá moc hezky a také tím, že u ní nejsme zvyklí na češtinu, ve své kapele zpívá anglicky. No a název vychází z toho, že se můžeme vznášet, létat jen když jsme v klidu a v míru, když jsou naše duše v klidu a v míru:)

Vybavuje se vám nějaká scéna, ke které bylo nejobtížnější napsat hudbu?
Větší problém naštěstí nenastal, snad jen když je Kristýna Lišková a Honza Budař na diskotéce, nějak jsem dlouho nemohl najít ideální disko motiv:)

Je naopak nějaká scéna, která vám byla blízká?
Mám rád šťastné konce, takže asi konec filmu, kdy si oba hlavní hrdinové uvědomí, že se mají rádi.
Proč bychom měli přijít na film Martin a Venuše do kina?
Protože je to film jednak velmi zábavný a na druhé straně nás nutí zamyslet se nad tím, co je v životě důležité a co je méně důležité.

 

zpět